donderdag 20 april 2017

Mission life #7 A MTC experience

Vrijdag, 14 april 2017

Yoooo wassup!
Friday is my p-day, oftewel, e-mail tijd! ๐Ÿ˜

Dinsdag: Vlucht ging super goed! Ik zat niet next to a window, dus ik heb helaas niks kunnen zien. Ik kon een beetje gluren door het raam, maar het leek dan alsof ik the guy aanstaarde, don't wanna be the creepy one! En daarnaast deed het luikje of zo dicht, zodat ik al helemaal niks kon zien. Mensen op t vliegtuig zijn super aardig! Alles ging super smooth! 

Op het vliegveld in SLC waren Dianne and Jeffrey Nilson (de elder die mijn mama en oma over het evangelie heeft vertelt) daar! Super leuk om hun te zien en met hen te spreken. Ze wilden me naar de MTC brengen, maar ik wilde toch liever met de Shuttle, zodat ik met andere missionaries kon praten en zodat ik the crowd kon volgen naar waar ik heen moest haha. Maar ja.. the crowd bestond uit 1 elder haha. Hij komt uit Australiรซ. Man man man, wat een accent hahaha. Moet mijn best doen om dat te begrijpen haha. 

We kregen onze tijdelijke kamer toegewezen. Ik was even companion met sister Key, van Samoa. Super cool! #Moana. Ze is super leuk en lief. 

Eten is trouwens best te doen hoor! Ik had die avond alleen niet zoveel honger aangezien het hier half 5 was (super vroeg ook) en thuis iets van 1 uur 's nachts. Dus ja. Na 'eten' (alleen wat fruit) hadden we een devotional met elder Cordon van de Zeventigers (een ambt bij ons in de kerk red.). Ik was zo moe, ik moest echt mijn best doen mijn ogen open te houden. Dus na de devotional zijn we maar direct naar bed gegaan. 

MAAR mijn schoonheidsslaapje werd steeds verstoord aangezien er nog meer internationals binnenkwamen die bij ons op de kamer moesten. But it's fine. 

Woensdag: Uhhhhh... Oh ja we kregen onze district toegewezen en we kregen onze kamer en we kregen al onze boeken. Ik heb alles in Nederlands en Engels gekregen. Super veel! Ik kan gewoon niet alles houden. Ze hebben ook een Dutch dictionary voor me...Thanks, but no thanks. Super dik en zoveel plek heb ik niet in m'n koffer. Wel super nice dat ik nieuwe schriften heb ๐Ÿ˜ (I love that emoji). Missionaries in my random district:

Elder Santos from el Salvador. He is going to Vancouver  Canada.
Sister Prach, from ukraine. She is going to England something visitor center.
Hermana Robles from Texas, originally from Mexico. She is going to Los Angeles, Califofornia, Spanish speeking.
Zuster Wallmann, from Texas. She is going to... BELGIUM/NETHERLANDS MISSION!!!! She can speak Dutch because her mom or dad is Dutch!

So our whole district knows their mission language + English. We do everything in English,which is kind of annoying hahah. I think we should also practice teaching in our mission language, but we are only going to teach in English here jammer genoeg. I love the people in my district though. We are all in the same room (except for the elder of course). It is fun!! 

I'm companion with zuster Wallmann! Super fun! I will send you a picture next time. Her aunt lives in Zwolle, but she is not a member. BTW I met the missionaries who are going to Nederland, but we don't have a lot of time to talk to them, beetje jammer. But it's fun talking to them.

Donderdag: poeh uuh let me think.... We had studytime so we did the plan-study-teach cycle and we had to prepare a short lesson for our meeting with the branch presidency. OOOH ja we hadden een superformiweldigeindefantakolosachtige workshop over people and purpose. We learned about our purpose. "Invite others to come unto Christ, by helping them receive the restored gospel, through faith in Jesus Christ and His Atonement, repentance, baptism, receiving the gift of the Holy Ghost and enduring to the end." 

I bought shorts! Finally! Wat een gedoe (met Winnie de Poeh... I made up that song once yeah toch Essie) My debit card didn't work so I went to general something. They sent me to the ATM. I took a while but it WORKED! I'm so happy. 

Guys, I love being a missionary. I am so freaking excited! A little bit too excited hahaha. I'm just a happy person okay๐Ÿ’ THIS GOSPEL IS AWESOME! I sometimes forget that being so happy is a way of feeling the Spirit. I know the gospel is true. 3 nephi 27: 13-22 or something is about the gospel. 

We gaan naar de tempel vandaag!!!!!!!! (sorry Esther I know you hate multiple !!). 

BTW Ik heb een super coole waterfles? gekregen. Het filtert elk soort water. Je zou bij wijze van spreken water uit de sloot kunnen halen en het wordt zo schoon dat je het kan drinken. Cool cool super cool.

Nou dat was het wel. Dag hoor!

Lots of love,
Zuster Spijkerman

Ps. Ik was even vergeten dat mijn naam moeilijk is om uit te spreken haha. Super grappig alle pogingen van mensen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten