woensdag 22 maart 2017

Mission life #2

Lokeren, België maandag, 13 maart 2017

Goeiemorgens,
Het is middag maar ze zeggen zo grappig goedemorgen haha. 

Oke let's start.

Maandag: P-day in Brussel. Het chocolade museum is geweldig. De chocolade fontein was echt awesome. Je kon koekjes pakken en erin dippen. Iets te veel gegeten, want de rest van de dag wilde ik niks meer eten haha. We hadden daarvoor trouwens ook nog bij een iets gegeten. Een mexicano. Een broodje met een mexicano Andalous saus en frietjes. Omg ik heb zo ongezond gegeten oeps. Deze week beter m'n best doen.

Daarna gingen we naar manneke pis. Ik heb wel een foto gemaakt, maar ik had niet echt het verlangen om ermee op de foto te gaan. Dus. Daarna gingen we naar de kerk om te 'basketballen'. Gelukkig was ik niet de enige die dat niet wilde doen, dus toen gingen we spelletjes doen. Was wel lachen. Ik heb zuster de Moors en elder Enger gezien (Served in Zwolle).
In de avond hadden we een les met de pas gedoopte dochter en vader. TV stond aan dus een les hebben we niet echt kunnen geven. Maar het was wel gezellig. en ze hadden super lekkere sap. Die mensen zijn echt zo grappig he. Echt fantastisch.

Dinsdag: Secret banana trade. Onze onderzoeker had mini banaantjes gekocht zodat we bananen brood konden maken. We waren in een turkse pizza place (1 turkse pizza = 1,75 lekker goedkoop dus). We hebben geprobeerd een les te geven. We hebben Alma 36 gelezen. Was wel awesome. alleen deze dude praat zo freaking veel,  maar ja was wel goed. 

's Middags hadden we een les, maar we kwamen daar en ze zei dat ze geen tijd had. toen gingen we maar een zuster bezoeken (wat sowieso ons plan was). Ze kan nie zo goed praten, dus het was best awkward. Ik heb echt bijna niks gezegd.
's Avonds hadden we eindelijk een keer een dinner appointment met de bisschop. Bisschop de Bisschop (de familie heet de Bisschop haha). We aten hotdogs. Super jammie. Gelukkig kregen we eten mee, want we hadden letterlijk niks meer haha. Mijn collega's zijn niet zo goed in grocerieshopping haha. 

Woensdag: knetter de crazy. We hadden interviews met de president en zijn vrouw in Antwerpen. Daarna hadden we district meeting. Omdat mijn collega's sister training leaders zijn, moesten we ook nog naar Gent voor district meeting. Dus pretty much 2 keer dezelfde district meeting gehad. Okay funny story: iedere week is er een opdracht (foto of filmpje). Wie verliest moet de lunch verzorgen. Deze keer moesten de ZL (zone leaders) het regelen. ze hadden serieus alleen melk gekocht. De zusters in Antwerpen hebben cereal gekocht. beetje sneue lunch maar goed. De opdracht van de week was een 6 seconds vine maken. Hebben we niet gedaan dus nu moeten wij de lunch verzorgen. 

We waren al een paar keer langs een Turkish guy geweest, maar hij was niet thuis. Maar deze keer wel, dus nu heeft hij een Boek van Mormon in het Turks of zo of pamflets idk haha. Maar hij was super positief en wilde naar de kerk komen (niet gekomen pffff waarom gebruiken mensen een free agency). Ook hebben we een Boek van Mormon aan een man op de straat gegeven. hij vroeg aan zuster Winkel hoe het met haar vader was. super random want we hadden die man nog nooit gezien haha.

Donderdag: sorry mensen, maar deze toetstenbord zijn weird dus het is lastig om hoofdletters te doen haha. We hadden appartement check. Toen hebben we wat deuren geklopt. super grappig. Ik was zo blij door het mooie weer. Ik moest super vaak lachen haha. In de middag hadden we een afspraak met onze onderzoeker. Het was een goede les, maar het duurt altijd super lang omdat hij zoveel dingen verteld. Om eerlijk te zijn verlies ik nogal vaak mijn aandacht en dan snap ik helemaal niks van wat ie zegt oeps. we hadden bananenbrood gemaakt dat veels te lekker was. 

Funny story: er was een bord met ' vaart minderen, spaar kinderen'. zr Winkel wist niet wat het betekende, dus ze dacht ' fart less, spare children'. hahahahahah.  Omdat we geen eten meer hadden, gingen we nog naar de winkel. We hadden echt 10 min om te winkelen en het is ons gelukt ook. jeeh me/us.

Er was een creepy guy who touched zr Winkels hair. iew.

Vrijdag: we went running. we hebben een atlethiek baan in de buurt soort van, dus daar rende we heen, 3 rondjes gerend en toen weer terug. Ik was kapot hahah.  In de middag een les, maar persoon was niet thuis grrr. Toen gingen we vast naar de buurt waar de andere les persoontje woont en daar gingen we langs de deur. Er was een heel aardige dude die heel open en eerlijk was. Oh ja btw we hadden exchanges dus zr Boyd was hier in plaats van zr Winkel. echt leuk. De les ging heel goed. we onderwijzen de kinderen van een minder actief lid. Het ging heel goed. ze willen graag naar de kerk komen. Hopelijk doen ze dat ook. 

In de avond gingen we langs bij een vrouw die de zuster al eerder hadden ontmoet op straat. ze had vroeger wel eens met de elders gesproken en ze had een oud Boek van Mormon. Ze was heel blij met de nieuwe omdat ze dat beter kon lezen. Ze vind het Boek van Mormon heel mooi. Maar ze vind alle geloven mooi, dus ja ze vond het allemaal wel goed zo. Het was heel interessant. 

Zaterdag: Exchange back. dus we gingen naar Gent. Daarna gingen we naar een dorpje om daar te werken. We hebben elke deur geklopt die nog niet geklopt was zeg maar. Geen succes. Oh nee ik lieg. Er was een man, hij zei dat hij de wilden jaren eerst achter zich wilde hebben voordat hij het Boek van Mormon ging lezen. Maar hij heeft het boek wel aangenomen, dus dat was cool. Hij bood ons ook nog drinken aan voor onderweg. super lief. 

Zr Winkels fiets ging kapot, dus we moesten lopen. SUPER LANG. We stopten onderweg 2 keer om look ups te doen. Bij 1 succes, want we hebben afspraak gemaakt voor woensdag om dan de eerste les te geven. Super awesome. De andere look up vond het super lief dat we weer langskwamen, maar was niet geïntresseerd verder. Oooh ja onderweg hebben zr Winkel en zr Fordiani een geit gerescued, want die was ontsnapt. Omdat de opdracht van de week the best dab picture is, hebben we een dab picture met de geit haha. We hebben denk ik 1,5 uur er over gedaan om thuis te komen.

In de avond gingen we weekly planning doen, dus we hadden frietjes gekocht. Familiepak. Echt gigantisch. We hebben alles opgegeten. Geen goed idee.... maar ja haha. 

Zondag: Kerk. We rijden normaal mee met een lid die tegenover ons woont, maar ze was in Duitsland, dus we moesten met de trein. Maar de bussen vanaf het station reden pas vanaf 11 uur. Dus we gingen lopen. 30 minuten. Best lang haha. Maar het was zoooo mooi weer dus het was dikke prima. Er was maar 1 onderzoeker pff. Ik heb mama's brief ontvangen jeeeh. 

In de middag langs de deuren geweest. We hebben een Boek van Mormon gegeven aan een meisje van 16. I have a good feeling about this. In de avond hadden we een les met een onderzoekster. Ze is zooo schattig ze wil zo graag gedoopt worden. Onderweg naar de les kwamen we onze veel pratende onderzoeker tegen. Super lang gepraat want dat is een beetje zijn ding zeg maar. 

Vandaag hebben we wat gewinkeld en we gaan zo meteen nog wat winkelen in Sint-Niklaas. Ik begin me echt een zendeling te voelen. Ik voel me nog een beetje onvoorbereid, omdat ik niet naar de MTC ben geweest, maar it's coming. Het is super gezellig met mijn collega's. mijn getuigenis over het evangelie is gegroeid. Het is allemaal zo logisch! 

Well that's it. Love you guys!

Zuster Spijkerman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten